Historia ciężarówki SCANIA
Scania - szwedzki producent samochodów ciężarowych i autobusów.
Główna siedziba znajduje się w Södertälje. Nazwa firmy pochodzi od krainy Skane w Szwecji.
Scania posiada 4 typy Kabin( Kabiny Sypialne, Kabiny Dzienne, Kabiny Krótkie i Kabiny
Załogowe) Kabiny sypialne - Topline (Kabina Hotel, Biuro jest to najbardziej komfortowa i
najlepiej wyposażona Kabina. W tej kabinie kierowca może przyrządzić sobie posiłek,
obejrzeć film żeby odpoczął w czasie pracy, rozłożyć przenośne urządzenia biurowe i
zaplanować trasę przejazdu. Kabina Topline ma dużą liczbę schowków) Zdjęcia Kabiny Topline:
FOTO
Kabina Sypialna - Highline jest to mniejsza kabina niż Topline. Wygląda ona tak:
FOTO
Kabiny Dzienne - CP16 ( Po wejściu do kabiny od razu rzuca się przestrzeń wnętrza. Kabina
Typu P jest zamontowana niżej na podwoziu niż kabina R. Jeden stopień mniej oznacza to że
łatwiej się wchodzi do tej kabiny. Mniejszy wysiłek podczas pracy. Drugi Typ kabiny dziennej
to CR16. Kabiny Krótkie - CP14 (zaletą tej kabiny jest jej kompaktowa konstrukcja zewnętrzna,
zapewniająca maksymalną długość nadwozia i ładowność. Kabiny Załogowe - CP28 i CP31.
Scania stworzyła dwie przestronne kabiny załogowe są one do zadań wymagających przewozu
wielu osób. Największe silniki marki ciężarówki Scanii to 16-litrowe V8 620 Euro 4
FOTO .
Historia ciężarówki DAF
Pierwszą ciężarówkę, DAF A30
FOTO
, firma wyprodukowała w 1949. W następnych latach samochód ten był ulepszany.
Pierwsza próba wejścia na rynek międzynarodowy (DAF 2000DO
FOTO
) okazała się niezbyt udana, za to następny model
2600
FOTO
został sprzedany w dużej ilości. W roku 1988 została przedstawiona seria 95
FOTO
, która otrzymała tytuł
"samochód ciężarowy roku". Później seria ta została poszerzona o 85
FOTO
, 75
FOTO
, 65
FOTO
, 55
FOTO
, 45
FOTO
. W roku 1996 przedstawiono
następcę 95 – 95XF
FOTO
, który dwa lata później został "samochodem ciężarowym roku". W 2002 odnowiono i poszerzono
ofertę o DAF LF, DAF CF
FOTO
i DAF XF
FOTO
. W roku 2006 minimalnie zmieniono serie CF i LF, aby podkreślić nowe modele
z silnikami Euro 4. XF95 został zastąpiony przez XF105
FOTO
, który zdobył tytuł "Międzynarodowy samochód ciężarowy
roku 2007". Firma ta jako jedna z pierwszych wprowadziła silnik z turbo dieslem do swoich samochodów. DAF brał
udział w Rajdzie Dakar - W 1987 Jan de Rooy, jadący ciężarówką tej firmy, zwyciężył. W 2003 podczas rajdu, DAF
wygrał dużo etapów, jednak Jan de Rooy miał dużo problemów, a jego syn, Gerard, miał wypadek. W 2006 Jan i Gerard
de Rooy zostali wykluczeni, z powodów formalnych.
DAF produkuje ciężarówki przystosowane do:
-transportu długodystansowego – seria XF
FOTO
-transportu średnio i długodystansowego – seria CF
FOTO
-transportu w dystrybucji miejskiej i regionalnej – seria LF
FOTO
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL