Historia


Historia ciężarówki SCANIA
Scania - szwedzki producent samochodów ciężarowych i autobusów. Główna siedziba znajduje się w Södertälje. Nazwa firmy pochodzi od krainy Skane w Szwecji. Scania posiada 4 typy Kabin( Kabiny Sypialne, Kabiny Dzienne, Kabiny Krótkie i Kabiny Załogowe) Kabiny sypialne - Topline (Kabina Hotel, Biuro jest to najbardziej komfortowa i najlepiej wyposażona Kabina. W tej kabinie kierowca może przyrządzić sobie posiłek, obejrzeć film żeby odpoczął w czasie pracy, rozłożyć przenośne urządzenia biurowe i zaplanować trasę przejazdu. Kabina Topline ma dużą liczbę schowków) Zdjęcia Kabiny Topline: FOTO Kabina Sypialna - Highline jest to mniejsza kabina niż Topline. Wygląda ona tak: FOTO Kabiny Dzienne - CP16 ( Po wejściu do kabiny od razu rzuca się przestrzeń wnętrza. Kabina Typu P jest zamontowana niżej na podwoziu niż kabina R. Jeden stopień mniej oznacza to że łatwiej się wchodzi do tej kabiny. Mniejszy wysiłek podczas pracy. Drugi Typ kabiny dziennej to CR16. Kabiny Krótkie - CP14 (zaletą tej kabiny jest jej kompaktowa konstrukcja zewnętrzna, zapewniająca maksymalną długość nadwozia i ładowność. Kabiny Załogowe - CP28 i CP31. Scania stworzyła dwie przestronne kabiny załogowe są one do zadań wymagających przewozu wielu osób. Największe silniki marki ciężarówki Scanii to 16-litrowe V8 620 Euro 4 FOTO .


Historia ciężarówki DAF
Pierwszą ciężarówkę, DAF A30 FOTO , firma wyprodukowała w 1949. W następnych latach samochód ten był ulepszany. Pierwsza próba wejścia na rynek międzynarodowy (DAF 2000DO FOTO ) okazała się niezbyt udana, za to następny model 2600 FOTO został sprzedany w dużej ilości. W roku 1988 została przedstawiona seria 95 FOTO , która otrzymała tytuł "samochód ciężarowy roku". Później seria ta została poszerzona o 85 FOTO , 75 FOTO , 65 FOTO , 55 FOTO , 45 FOTO . W roku 1996 przedstawiono następcę 95 – 95XF FOTO , który dwa lata później został "samochodem ciężarowym roku". W 2002 odnowiono i poszerzono ofertę o DAF LF, DAF CF FOTO i DAF XF FOTO . W roku 2006 minimalnie zmieniono serie CF i LF, aby podkreślić nowe modele z silnikami Euro 4. XF95 został zastąpiony przez XF105 FOTO , który zdobył tytuł "Międzynarodowy samochód ciężarowy roku 2007". Firma ta jako jedna z pierwszych wprowadziła silnik z turbo dieslem do swoich samochodów. DAF brał udział w Rajdzie Dakar - W 1987 Jan de Rooy, jadący ciężarówką tej firmy, zwyciężył. W 2003 podczas rajdu, DAF wygrał dużo etapów, jednak Jan de Rooy miał dużo problemów, a jego syn, Gerard, miał wypadek. W 2006 Jan i Gerard de Rooy zostali wykluczeni, z powodów formalnych.

DAF produkuje ciężarówki przystosowane do:
-transportu długodystansowego – seria XF FOTO
-transportu średnio i długodystansowego – seria CF FOTO
-transportu w dystrybucji miejskiej i regionalnej – seria LF FOTO